Ahad, 20 September 2009

raya pertama

SEALAMAT HARI RAYA...raya pertama aku kali ni sibuk sgt2 kat dapur..biasa la tolong makan...tolong mak aku..mak aku bukan sihat sgt..pagi raya lagi dlm pkul 7.15 dah ada org dtg..biasa la membe aku..diorg datang nak beraya umah aku..tetiap tahun mesti muka yg sama..aku tak kisah pun sbb diorg tak tahu nak gi mana..so diorg lpak rumah aku sbelum g solat raya..pas solat aku g kubur jap..tapi sehari sebelum raya aku dah gi kubur..bersihkan kubur..balik je umah,dah penuh..biasa la kawan semua datang..lpas tu anak2 jiran...lepas tu jiran2 plak datang..datang plak pakcik aku..sampai kul 3 lengang kejap..15 minit je lengang..ada plak membe dtang lagi..tapi layan je..menu pagi raya pertama adalah lontong..tu yg ramai datang..diorg jemu asyik mkn kuih raya je..minuman jus epal..utk kwan2 sempoi aku buat iced blanded epal + soda + ice cream...hehhe nak buat leceh skit tapi dah kebetulan aku kat dapur..kwan2 aku yg dtang ke dapur umah aku jer dapat merasa..ada kawan2 aku jenis yang dah biasa masuk umah aku sampai ke dapur..jenis yang kamcing je la..tapi umah aku mmg port terbaik pepagi raya tetiap tahun..ais tak tahu baper kali aku gi beli..yang penting ikhlas nak sedekah buat2 mkn ..apa pun raya tetap happening je..tapi aku rasa kejap je bulan ramadhan berlalu..mmg trasa kehilangan ramadhan..aku harap aku masih bernyawa utk ramadhan yg akan datang..aminn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan