Selasa, 1 September 2009

salam ramadhan

arini masuk hari ke10 umat islam berpuasa..arini juga ari ke10 tiada sebutir pun nasi yg masuk dalam perut aku..aku berbuka puasa dgn roti john + murtabak saja..pas tu solat..pas solat lepak jap baru pergi masjid..puasa tetiap tahun mcm ni la menu aku time buka puasa..sahur dengan oat saja..bukan jaga badan tapi jaga kesihatan.aku kalau pasal mkn tak cerewet sangat..semua makan asalkan halal..cerewet bila masakan tu banyak minyak..berlemak..aku tak suka mkn makanan segera mcm kfc,mc'donalds,piza sangat..lebih berminat pada roti,salad,sayuran..ayam,ikan kurang sket..kat umah aku kalo bulan puasa camni mak aku ckup marah kalo beli kuih,lauk byk2..sbb tak penah abis semua tu..aku dah tentu tak makan nasi..abang,adik aku je yang mkn nasi..masa 2nd day puasa adik aku beli macam2,mana abis..ketamgoreng la.udang masak merah la..ayam percik la,kebab la..nak mkn 4orang jer...mak aku bising jer la..bukan apa,kita puasa sbb nak balas dendam masa mkn time berbuka..kita berpuasa sbb allah nak kita merasa camne kehidupan orang susah,lagipun puasa kan wajib bagi semua orang islam...semalam semua kami adik beradik berkumpul berbuka puasa sama2..tambah meriah lagi ada 2 org budak kolej jururwat datang.salah sorang sedara aku rasanya tapi aku tak pernah nak sembang atau tegur sapa dgn dia pun..aku kan pendiam..kelakar tak..masa nak pergia ambil budak jururawat tu..mak aku sanggup tunggu adik aku yang lagi sorang tu balik dari mana tah pdahal aku ada kat umah..sebabnya mak aku tahu yang aku ni tak berckap dgn perempuan..kalo bab pergi ambil perempuan aku mmg lemah beb..adehh apa nak buat dah aku mmg camni..bukan gay ok..arini aku buat keje gile sket sbb nak submit form last minute..bayangkan submit close 12.00pm..aku tpksa rush..member aku ni pun satu selalu sangat buat keje last minute..tapi bukan salah dia kot sbb supplier lambat bagi price..2minit jer lagi aku hampir kantoi..tapi still puasa beb..apa pun aku seronok berpuasa..adioss

Tiada ulasan:

Catat Ulasan